1. Owners
  2. Connected Services
  3. New MyToyota App

De nieuwe MyToyota-app

Download de nieuwe MyToyota-app en ontdek functies waarvan u misschien niet wist dat ze voor u beschikbaar zijn*.

app store google play store

De nieuwe MyToyota-app biedt een reeks connected services voor uw Toyota die zijn ontworpen om het leven gemakkelijker te maken. Waar u ook heen gaat, via de app op uw smartphone kunt u communiceren met uw auto om reizen vanaf uw huis te plannen, uw rijgedrag te optimaliseren, de temperatuur van uw auto op afstand te regelen en nog veel meer. De MyToyota-app is ontworpen voor de toekomst, wanneer het zal dienen als het primaire contactpunt tussen de bestuurder en het voertuig.
 

*De nieuwe MyToyota-app is beschikbaar voor Aygo X, Yaris en Yaris Cross uitgerust met Toyota Smart Connect. Functies zijn modelafhankelijk, neem contact op met uw plaatselijke dealer voor meer informatie. Bestaande MyToyota-app-gebruikers kunnen hun huidige inloggegevens blijven gebruiken.


 

Verbeterde ervaring

De nieuwe MyToyota-app is gemakkelijker te gebruiken dan ooit tevoren. Met een verbeterde gebruikersinterface kunt u uw startscherm personaliseren en voorzien van nuttige informatie, zoals de kilometerstand van uw voertuig of het brandstofniveau. De nieuwe app geeft u ook volledige controle over welke meldingen u ontvangt, zodat u altijd op de hoogte bent van uw Toyota. 

Diensten op afstand

Je auto beheren is nog nooit zo eenvoudig geweest. Veel parameters kunnen vanuit je luie stoel worden beheerd. Dankzij de klimaatregeling hoef je geen tijd te verspillen aan ontdooien in de winter of je auto warm hebben in de zomer. Ook de dagen dat je moest controleren of je je auto op slot had zijn voorbij, want je kunt hem op afstand vergrendelen of ontgrendelen. Dit en nog veel meer kun je doen met je smartphone via de MyToyota app.

 

Smart digitale sleutel

Altijd je sleutel bij de hand. Ontgrendel en start je Toyota met je smartphone. Je Toyota wordt automatisch ontgrendeld als je in de buurt komt en vergrendeld als je weggaat. Bovendien kun je de toegang tot je Toyota delen en regelen met maximaal vier verschillende bestuurders. Allemaal met de smart digitale sleutel op de MyToyota app.

Coaching voor elektrische en hybride voertuigen

Haal het meeste uit je elektrische of hybride voertuig en verlaag je energieverbruik met gepersonaliseerde coaching op het gebied van remmen, accelereren en snelheid, en advies over hoe je je rijstijl kunt verbeteren om optimaal te profiteren van de efficiëntie van elektrische en hybride voertuigen.

Directe geruststelling

Perfect voor al die "Heb ik de auto wel op slot gedaan?"-momenten: Vehicle Status waarschuwt u als u vergeten bent uw Toyota af te sluiten en Remote lock / unlock stelt u in staat om op afstand niet-afgesloten deuren op slot te doen of anderen toegang te verlenen.

 


 

Benut uw hybride optimaal

Ontdek hoe u zoveel mogelijk uit uw hybride haalt, soepeler rijdt in de EV-modus en uw brandstofverbruik verlaagt met Hybrid Driving Coaching. Als onderdeel van de connected services van de app biedt Hybrid Coaching u feedback op maat over remmen, accelereren en snelheid, evenals tips over hoe u uw rijstijl kunt verbeteren om optimaal te profiteren van de efficiëntie van uw Toyota Hybrid.

 


 

Wees voorbereid, ongeacht het weer

Besteed minder tijd aan het ontdooien van uw auto op winterochtenden of het verlagen van de temperatuur in de zomer. Schakel uw airconditioning in vanuit het comfort van uw huis of waar dan ook met Remote Climate.

Gemak in de palm van je hand

Hybrid Coaching

Ontdek hoe u zoveel mogelijk uit uw Toyota Hybrid haalt, vlotter in de EV-modus rijdt en uw brandstofverbruik verlaagt.

Remote Climate Control

Schakel uw airconditioning in vanuit uw eigen huis of waar dan ook.

Voertuigstatus

Controleer de status van uw auto en ontvang een waarschuwing als u vergeten bent om uw Toyota op slot te doen.

Vergrendelen/ontgrendelen op afstand

Beveilig ontgrendelde portieren op afstand of geef anderen toegang tot uw auto.

Mijn bestemmingen

Plan en deel reizen naadloos van uw telefoon naar uw voertuig met My Destinations.

Service- en onderhoudsherinneringen

Service- en onderhoudsherinneringen Mis nooit een belangrijk bezoek met Service- en onderhoudsherinneringen.

Full Hybrid-verzekering

Bescherm uw Toyota en bespaar op verlengingen met Full Hybrid Insurance.

Bestuurdersanalyse

Haal ritgegevens uit het verleden op en optimaliseer uw rijstijl met Driver Analytics.

Waarschuwingslampjes

Ontvang waarschuwingen in uw Toyota via waarschuwingslampjes.

Find My Car

Waar u ook bent, u kunt uw geparkeerde Toyota nu snel vinden met Find My Car.

EV Coaching

Ontdek hoe u zoveel mogelijk uit uw EV haalt met coachingtips om vlotter en efficiënter te rijden, zodat u de actieradius van de auto verder kunt vergroten.

EV Battery Management

Houd de batterijstatus van uw EV in de gaten.

Verzekering op basis van gebruik

Een slimmere en eerlijkere autoverzekering op basis van uw persoonlijke rijstijl, die vlotter en veiliger rijden beloont met extra besparingen op uw prolongatiepremies.

Laadplanner

Beheer het laadschema van uw BEV of PHEV op afstand en ervaar het ultieme gemak.

Openbaar opladen

Maakt het opladen van uw BEV of PHEV zo gemakkelijk mogelijk. Controleer de status van de batterij, vind beschikbare oplaadpunten en plan het opladen van uw auto.

Alarmlichten

Spot uw auto in een oogwenk in drukke parkeergarages.

Online afsprakensysteem

Boek onderhoudsbeurten en reparaties aan uw auto online bij uw favoriete Toyota-dealer.

Beschikbare functies kunnen per model verschillen. Vraag uw dealer om meer informatie.

 


 

  • Compatibiliteit van connected services

    Neem contact op met uw Toyota dealer om te weten welke connected services beschikbaar zijn voor uw model.

FAQS

Rijden in een Toyota was nog nooit zo geweldig en met MyToyota Connected Services wordt het rijcomfort nog aangenamer zodat u zich altijd comfortabel voelt en in controle blijft, waar u ook rijdt.

Technologie hoeft niet intimiderend te zijn. Wij hebben het antwoord op al uw vragen over MyToyota Connected Services.

Met MyToyota Connected Services communiceert uw wagen naadloos met de wereld om u heen. U kunt efficiënter en slimmer rijden. We hebben het zo eenvoudig en intuïtief mogelijk gemaakt, maar we zijn er zeker van dat u nog vragen hebt. We beantwoorden deze graag.

MyToyota-app

Om een auto toe te voegen, klikt u op ‘Voertuig toevoegen’ op de startpagina of als u al een voertuig hebt, klikt u in Mijn Garage rechtsboven op de knop ‘Toevoegen’. Om een auto te verwijderen, gaat u naar Mijn garage, scrolt u naar beneden en klikt u op ‘Voertuig verwijderen’. 

Selecteer in de MyToyota-app eerst uw auto in ‘Mijn garage’ en klik vervolgens op ‘Connected Services Center’. Volg dan de stappen om de Connected Services te activeren die beschikbaar zijn voor uw voertuig.

 

Als een of meer verbonden auto’s in ‘Mijn garage’ nog niet zijn geactiveerd, ziet u telkens wanneer u inlogt in de app een welkomstscherm om Connected Services te activeren. Als u deze stap overslaat, kunt u Connected Services later alsnog activeren door de bovenstaande stappen te volgen. 

Meer informatie vindt u in onze handleiding. 

Opmerking: tijdens het activeringsproces moet u de gebruiksvoorwaarden aanvaarden en de privacyverklaring bevestigen.

Als de privacymodus geactiveerd is, zal die van toepassing zijn op alle diensten gebaseerd op geolocatie, Full Hybrid-verzekering, Gebruiksgebaseerde verzekering, Find My Car en rijgegevens. Wanneer de privacymodus actief is, kan het zijn dat deze diensten niet beschikbaar zijn of dat de kwaliteit en nauwkeurigheid ervan afnemen.

De privacymodus is beschikbaar in de MyToyota-app onder ‘Mijn garage’. Klik op de startpagina bovenaan op ‘Mijn garage’ en vervolgens op ‘Privacymodus’. Daar kunt u de privacymodus in- of uitschakelen.

Als uw voertuig is uitgerust met het Smart Connect-systeem, kunt u de status van de privacymodus alleen zien via de app. Het in- en uitschakelen moet gebeuren via het multimediasysteem van het voertuig.

De status van de privacymodus (actief of inactief) blijft ongewijzigd totdat u de status weer verandert. U kunt de huidige status van de privacymodus controleren via uw account in de MyToyota-app of het klantenportaal.

Meer informatie vindt u in onze handleiding.

De accountgegevens zijn dezelfde voor de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platforms kan het wachtwoord worden gewijzigd. 

Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar het aanmeldscherm en selecteert u Wachtwoord vergeten. 

Het account wordt gedeeld tussen de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platforms kunt u een account aanmaken via het inlogscherm. Na het aanmaken van een account ontvangt u een activeringsmail, die u moet bevestigen voordat u toegang tot uw account krijgt en uw voertuig(en) kunt toevoegen.

Ga naar het Services-dashboard en kies Hybrid Coaching (voor hybride voertuigen), EV Coaching (voor elektrische voertuigen met batterij) of Rijgegevens (voor niet-elektrische voertuigen). Selecteer het tabblad ‘Alle ritten’ om uw vorige ritten te bekijken en klik dan op een rit om de bijbehorende rijgegevens te openen. Gegevens over uw laatste rit kunt u ook vinden op het startscherm van het dashboard.

U moet uw inloggegevens invoeren in het multimediasysteem van uw auto. Daarna moet u uw multimediasysteem koppelen aan het voertuigidentificatienummer (VIN). Vervolgens moet u de auto met het internet verbinden via Bluetooth-tethering. De functie ‘Mijn bestemmingen’ werkt nu. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen. 

My Connected Services

Connected Services bestaan uit de MyToyota-app op uw mobiele telefoon en het Multimedia-systeem in de auto. Elk pakket heeft zijn eigen functies die het rijden veiliger en leuker maken, zowel in uw auto als daarbuiten.

Met de MyToyota-app kunt u overal communiceren met uw auto. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde auto lokaliseren, informatie vinden over wanneer uw auto een onderhoudsbeurt moet krijgen, uw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen ontvangen, evenals de airconditioning, deuren en alarmlichten van uw auto op afstand bedienen.

Multimedia stelt u in staat om uw smartphone (compatibel met iOS en Android) met uw auto te verbinden*. U kunt uw favoriete apps, zoals Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps en Waze, in uw auto gebruiken en via Siri Voice Assist of OK Google bedienen. Multimedia geeft u ook toegang tot nuttige informatie, zoals realtime verkeersinformatie en waarschuwingen voor flitspalen. Hiermee kunt u ook zoeken naar Points of Interest in het navigatiesysteem.

*voor bepaalde modellen

MyToyota Connected Services

De MyToyota-app is gekoppeld aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van de auto en de eigenaar van de auto, zodat alleen u de Connected Services voor die auto kunt gebruiken.

De Connected Services bestaan uit de MyToyota-app en Multimedia. Elk pakket heeft zijn eigen functies en moet apart worden geactiveerd.

Om snel te controleren of Connected Services actief zijn kunt u kijken of de gegevens van uw laatste rit op het startscherm van de app worden weergegeven.

Als u niet zeker weet of uw Connected Services zijn geactiveerd, selecteert u eerst de juiste auto in ‘Mijn garage’ en klikt u vervolgens op ‘Connected Services Center’. Dan ziet u alle beschikbare diensten voor de auto en hun activeringsstatus. Volg dan de stappen om de Connected Services te activeren die beschikbaar zijn voor uw voertuig.

Om Toyota Online te activeren, verbindt u uw smartphone met uw auto via Bluetooth- of wifi-tethering. Klik vervolgens op het tabblad ‘Setup’. Klik op het tabblad ‘Online’ en dan op het tabblad ‘Toyota Online’ en kies dan een bestaand account. Voer dan uw MyToyota-gegevens in. 

Na het invoeren van uw gegevens begint uw termijn van 3 jaar gratis service. U kunt de einddatum van uw Multimedia-abonnement controleren via het klantenportaal.

Als u geen bestaand account hebt, kunt u er direct een aanmaken in uw auto door de optie ‘Nieuw account’ te kiezen.

In voertuigen die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect kunt u de QR-code op het multimediascherm eenvoudig scannen met de MyToyota-app of anders handmatig invoeren in de app. Activeer dan de slimme diensten in het Connected Services Center van de MyToyota-app.  

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen. 

De accountgegevens zijn dezelfde voor de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platforms kan het wachtwoord worden gewijzigd. 

Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar het aanmeldscherm en selecteert u Wachtwoord vergeten. 

MyToyota Multimedia

Multimedia (Toyota Online Services genaamd in het multimediasysteem van de auto) omvat verschillende online navigatiediensten, die nuttige realtime informatie bieden, zoals verkeersinformatie en waarschuwingen voor flitspalen.

Voor deze functies hebt u een internetverbinding nodig. Als u geen verbonden apparaat hebt, moet u uw mobiele telefoon verbinden − via wifi- of Bluetooth-tethering − met een wifitoestel/netwerk in de auto.  

Elke nieuwe Toyota wordt geleverd met 3 jaar* gratis kaartupdates (Map Care-abonnement) voor het navigatiesysteem en andere diensten, waaronder:

  • Realtime verkeersinformatie
  • Coyote (indien beschikbaar) of Cyclops, waarschuwingen voor flitspalen
  • Google Streetview (indien beschikbaar)
  • Points of Interest
  • Brandstof
  • Parkeren
  • Weerbericht

Meer informatie vindt u in onze handleidingen. 

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

De eerste 3 jaar (kan per land verschillen) zijn de online navigatiediensten van Multimedia gratis. Daarna kunt u een abonnement nemen. Ons Map Care-pakket omvat al onze kaartupdates en bijbehorende online diensten en ons Service-pakket omvat de functies van onze online diensten. U kunt een abonnement kopen in onze e-Store. Ga naar de e-Store voor de actuele prijzen.

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

U hebt toegang tot de e-Store via het multimediasysteem in uw auto of het klantenportaal.

In de e-Store, die toegankelijk is via het klantenportaal, kunt u de diensten kopen die Multimedia u biedt. In de e-Store kunt u ook de status van uw huidige abonnementen controleren via het tabblad ‘Gekocht’. Hier ziet u welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

Als u de e-Store-app opent via het multimediasysteem in uw auto, kunt u diensten als Coyote downloaden. U vindt de e-Store door in het ‘Menu’ naar apps te gaan en dan ‘In Car’ te kiezen.

Ga naar het menu van uw multimediasysteem en dan naar het onderdeel ‘In Car’ van de e-Store (u hebt een online verbinding nodig en moet ingelogd zijn). Selecteer de Coyote-app en kies ‘Installeren’. Er verschijnt een pop-up wanneer Coyote is geïnstalleerd. Bij het openen selecteert u ‘OK’ om de app automatisch te starten. Coyote wordt nu altijd weergegeven onder ‘Apps’.

Meer informatie vindt u in onze handleiding. 

 

Let op:

  • Coyote is niet beschikbaar voor voertuigen die zijn uitgerust met Smart Connect
  • U kunt Coyote pas gebruiken nadat u 200 km hebt gereden in uw auto
  • Gebruikers in Frankrijk, België en Luxemburg krijgen Coyote gratis binnen hun Map Care-termijn (eerste 3 jaar na 200 km rijden) 
  • In alle andere landen kunnen klanten een Coyote-abonnement in de e-Store kopen via het klantenportaal

U kunt de functie ‘Mijn bestemmingen’ in de MyToyota-app gebruiken om uw route te plannen. Om deze functie in te schakelen, moet u eerst uw auto koppelen aan uw MyToyota-account.  

Zodra dat is gebeurd, gaat u naar het startscherm in de MyToyota-app en kiest u de servicekaart Mijn bestemmingen. Klik op ’Waarheen’ en voer het adres van de bestemming in. Druk dan op ‘Verzenden naar auto’.

Zorg dat u in de auto over een wifiverbinding beschikt (de eenvoudigste manier is via Bluetooth-tethering met uw smartphone). Zodra in uw auto een internetverbinding tot stand is gebracht, kunt u de rit downloaden. 

Uw vooraf geplande rit is beschikbaar onder ’Favorieten/Favoriete bestemmingen’ in het multimediasysteem. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen. 

Apple CarPlay of Android Auto kan worden geactiveerd door uw mobiele telefoon aan te sluiten op de USB-poort van de auto. Klik op het multimediascherm in de auto op de knop ‘Menu’ en vervolgens op ‘CarPlay’ of ‘Android Auto’.

Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.

Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11. 

Meer informatie vindt u in onze handleiding. 

Met de nieuwste multimediasystemen zijn draadloze kaartupdates mogelijk. Deze kunt u in de e-Store activeren voor de nieuwste compatibele modellen. 

U kunt uw systeem ook handmatig bijwerken door updates te downloaden via de e-Store in het My Toyota-klantenportaal. Deze zet u op een USB-stick, die u vervolgens aansluit in uw auto.

Meer informatie vindt u in onze handleiding. 

Download de nieuwe MyToyota-app en ontdek functies waarvan u misschien niet wist dat ze voor u beschikbaar zijn.*
 
app store google play store