1. Owners
  2. Terugroepingen

Terugroepingen

Uw veiligheid is onze topprioriteit
  • Hoe verlopen terugroepcampagnes

    We streven ernaar om alle wagens die het onderwerp uitmaken van een terugroepcampagne, zo snel en efficiënt mogelijk te behandelen. De veiligheid van onze klanten is onze topprioriteit
  • Process

     
    1. Controleer of uw wagen onder de terugroeping valt
      Voer uw voertuigidentificatienummer (VIN) in de terugroep-checker in, of log in om na te gaan of er voor uw wagen een terugroepcampagne geldt
    2. Maak een afspraak
      Maak een afspraak bij uw Toyota-dealer en kies de datum en het tijdstip die u het best passen
    3. Breng uw wagen binnen voor de reparatie
      Uw Toyota-dealer zorgt ervoor dat uw wagen veilig en rijklaar is

We zijn hier om je te steunen

Bel ons

0800 99 955

FAQS

Een terugroepcampagne wordt meestal door de fabrikant gestart wanneer er een potentieel probleem is met de veiligheid van een product. Alle soorten producten kunnen worden teruggeroepen, zoals voedingswaren, speelgoed, elektrische toestellen en gereedschappen. Elk jaar worden miljoenen wagens door vele fabrikanten om diverse redenen teruggeroepen. Toyota is geen uitzondering. De veiligheid van onze klanten is uiterst belangrijk; daarom willen we wagens zo snel en efficiënt mogelijk terugroepen om servicewerk te kunnen uitvoeren.

Auto-eigenaars worden per brief of telefonisch op de hoogte gebracht. Daarnaast kunnen eigenaars de terugroep-checker gebruiken die u hier kunt vinden, om na te gaan of er voor hun wagen een terugroeping geldt. U dient enkel het voertuigidentificatienummer (VIN) in te voeren. Als alternatief kunnen eigenaars inloggen op hun persoonlijke site (als ze een gebruikersaccount hebben en hun wagen daar hebben geregistreerd) of naar een Toyota-dealer bellen voor meer informatie.

De VIN van uw wagen is te vinden in het registratiedocument van de wagen. Dit is een getal van 17 tekens, bestaande uit letters en cijfers. U kunt het voertuigidentificatienummer ook op de wagen zelf terugvinden. Voor de exacte locatie raadpleegt u het instructieboekje.

Als er in uw regio reeds afspraken mogelijk zijn voor een specifieke terugroepcampagne, kunt u online een afspraak maken, of kunt u een Toyota-dealer bellen om een afspraak vast te leggen.

U kunt, afhankelijk van de lokale wetgeving, worden gecontacteerd door uw Toyota-dealer, het Toyota-hoofdkantoor of de bevoegde automobielinstantie in uw land.

U kunt dit controleren in de Toyota terugroep-checker. Als alternatief kan uw lokale Toyota-dealer dit voor u controleren.

Wagens waarvoor een veiligheidsterugroeping geldt, mogen slechts in uitzonderlijke gevallen niet meer worden gebruikt. Als Toyota u moet meedelen dat u niet meer met uw wagen mag rijden, nemen we direct contact met u op. U kunt voor meer informatie altijd contact opnemen met uw Toyota-dealer. Toch moedigen wij u aan om openstaande servicewerken die gerelateerd zijn aan een terugroeping, zo snel mogelijk te laten uitvoeren.

Toyota test nauwgezet elk aspect van elke wagen voor de productie start. Nadat Toyota-wagens aan onze klanten werden geleverd, blijven we de prestaties van onze wagens bewaken aan de hand van onze interne processen, gekoppeld aan feedback van Toyota-dealers en onze klanten. Wanneer een probleem wordt vastgesteld, is het in uw eigen belang dat we uw wagen terugroepen.

Neen, alleen door Toyota gelicentieerde technici mogen de voor terugroepingen vereiste wijzigingen uitvoeren.

Neen, terugroeping-gerelateerde onderhoudswerken/reparaties zijn gratis.

Dit is afhankelijk van het model en het type terugroeping. Uw Toyota-dealer zal u meedelen hoe lang het werk aan uw wagen zal duren. Als er zich onvoorziene omstandigheden voordoen, kan de reparatie langer duren dan gepland, maar uw Toyota-dealer zal u in dit geval op de hoogte brengen.

Een vervangwagen kan worden aangeboden voor bepaalde terugroepcampagnes. Merk op dat de vergoeding voor vervangwagens afhankelijk kan zijn van de markt waar de servicewerken aan uw wagen worden uitgevoerd.

Het is aan te bevelen dat u snel handelt zodra u te weten komt dat er voor uw wagen een terugroeping geldt, om elk potentieel risico zo snel mogelijk uit te sluiten.

Het is aan te bevelen dat u snel handelt zodra u te weten komt dat er voor uw wagen een terugroeping geldt, om elk potentieel risico zo snel mogelijk uit te sluiten. Wanneer onderdelen voor een terugroeping beschikbaar zijn, adviseren we om een afspraak te maken voor uw wagen, zodat het werk zo snel mogelijk kan worden uitgevoerd.

Neen. Uit talrijke onafhankelijke studies is gebleken dat terugroepingen nagenoeg geen invloed hebben op de afschrijvingswaarde van de wagen.

Ja, dat is mogelijk, maar u dient de nieuwe eigenaar mee te delen dat er voor deze wagen nog een openstaande terugroeping geldt.

Voor zover wij weten heeft een openstaande terugroeping geen enkele invloed op de verzekeringspolis van uw wagen.

Neen, de technici die de terugroepreparaties aan uw wagen uitvoeren, zijn door Toyota gelicentieerd en volgens de allerhoogste standaards opgeleid, zodat ze uw wagen met de grootste zorg kunnen behandelen.

Verwittig Toyota en de overheidsinstanties (indien wettelijk vereist) dat u niet langer eigenaar bent van het voertuig.